2017. november 25. szombat Katalin
» Tegye be a névnapot az eseményeim közé!

Napkelte: 7:03 Napnyugta: 15:58

EUR EUR 312,05
USD USD 262,91
CHF CHF 267,92

Ön nincs bejelentkezve, kérjük jelentkezzen be:

Lépésről lépésre – 10 tipp, mely segít visszanyerni a szülés előtti alakod

2013.09.24. 00:32
 

Minden anyuka életében eljön az a pillanat, amikor szembe kell néznie a várandóság kevésbé örömteli velejáróival: a bőr veszít rugalmasságából és a mérleg is pár kilóval többet mutat, mint a baba előtt. Sok esetben ezek akár lelki problémát is okozhatnak, de az biztos hogy mindenki mielőbb szeretné régi önmagát látni a tükörben. Ennek eléréséhez adunk néhány tippet.

Hirdetés

Hirdetés

1. Lazíts, nem kell sietni! – A szoptatáshoz elegendő mennyiségű tápanyagra van szükség. Az ételeknek szénhidrátdúsaknak kell lenniük, ami bizony nem segíti elő a gyors fogyást. Épp ezért a szoptatás alatt ne stresszeld magad a plusz kilók miatt, mert az nem tesz jót sem a tejtartalékoknak, sem pedig neked. A stressz – amellett, hogy a tej elapadásához vezethet – hamar lehet belőle egy kis „csokikúra”, ami további könnyen felszaladt kilókhoz vezethet. Várd meg, míg a természet maga intézkedik helyetted. A szoptatással rengeteg kalóriát égetsz el, ez 1-2 hét után látszani fog az alakodon is.

2. Tartsd távol magad a szobamérlegtől! – Ez egy újabb teljesen felesleges stresszforrás. Hidd el, ha távol tartod magad az óriási zabálásoktól és üres kalóriáktól, hamarosan megkezdődik a fogyás magától.

Lépésről lépésre3. Válts könnyebb gyakorlatokra! – Köztudott, hogy az intenzív sport és a vele járó izomláz nem tesz jót a szoptatásnak.  Mindemellett a megduzzadt mellekkel és az utóbbi hónapokban hirtelen megnövekedett testsúly miatt terhelt bokákkal, nem épp a legkellemesebb egy izzasztó aerobic gyakorlatsorral kezdeni. Először próbálkozzunk könnyebb feladatokkal: sétáljunk, szobabiciklizzünk vagy válasszuk a jóga egyszerűbb gyakorlatait.

4. Bármikor és bárhol tornázhatsz – Nem szükséges különösebb előkészület a tornázáshoz. Ha túl nagy feneket kerítünk a dolognak, könnyen előfordulhat, hogy lebeszéljük magunkat róla pontosan azért, mert túl sok erőfeszítésbe telik nekikészülni. Próbáljunk meg 1-2 gyakorlatsort beépíteni a napi rutinunkba. Például csináljunk néhány guggolást, míg az étel melegszik a mikróban, felüléseket tv-nézés közben, ha tehetjük sétáljunk egyet reggel, esetleg menjünk le reggeliért a boltba, ennek családunk is örülni fog.

5. Vigyázz az ízületeidre! – A terhesség alatt a hormonális hatások következtében az izmok és ízületek lazává válnak a szülés könnyítésének érdekében. Azonban ez az állapot nem múlik el egyik napról a másikra. Ízületeid még a szülés után fél évvel is sérülékenyek lehetnek. Ha a gyakorlatok elvégzése közben fájdalmat érzünk a nyakunkban, bokáinkban, térdeinkben, stb. hanyagoljuk az adott gyakorlatokat és váltsunk kevésbé megterhelőkre.

6. Vond be gyermekedet a tornázásba! – Ha otthon tornázol, keress interneten olyan gyakorlatokat, amelyeket gyermekeddel együtt tudod végezni, vagy egyszerűen csak a saját tornaszőnyeged mellé rakj egy másikat a pici számára, hadd gyönyörködjön az anyukájában. Ha van kedved társaságban sportolni, válassz baba-mama tornát. Ezeken az alkalmakon nem csak a fitnesz oltárán áldozhatsz, hanem tapasztalatokat, ötleteket gyűjthetsz más édesanyáktól.

7. Szerezz be egy fitnesz DVD-t! – Az ilyen DVD-K, legyenek rajta stretching, zsírégető, jóga, vagy akármilyen más gyakorlatok, segítenek változatossá tenni az otthoni edzést.

8. Óvd a melleidet! – Szerezz be egy sportmelltartót, vagy használj kettőt egyszerre. Ha még szoptatsz, vigyázz ne legyen túl szoros az öltözet, mert az gátolhatja a tej termelődését. A szoptatás hatására megereszkedett mellek, megnyúlt mellizmok állapotát tovább ronthatja a nem megfelelő fehérnemű. Az intenzív gyakorlatok, de akár egy laza kocogás is rossz hatással lehet a mellizmokra, ha azok nincsenek megfelelően alátámasztva.

9. Figyelj a táplálkozásra! – Egyértelmű, hogy a gyerek mellett kevés az időd, nem tudsz minden nap bevásárolni, de próbálj arra törekedni, hogy az elfogyasztott ételek és italok tápanyagtartalma magas legyen, és lehetőleg kerüld a gyors- és mirelit kajákat, mert ezek zsír és szénhidráttartalma magas, viszont tápanyagtartalma annál alacsonyabb. Természetesen azt is tartsd szem előtt, hogy a szénhidrát-bevitel drasztikus csökkentése a szoptatás végéhez vezethet és nem mellesleg a szervezetednek sem tesz jót. Zöldségek és gyümölcsök gyakran szerepeljenek az étrendedben, és ha nem tudsz mindennap a piacra menni, keress olyan céget, aki házhoz is szállít friss élelmiszereket. Manapság már rengeteg ilyen vállalkozás létezik.

10. Örülj, hogy nem vagy celeb! – Adj időt magadnak! Szerencsére nem vagy sztár, akinek a terhesség alatt lerakódott zsírpárnáit lesifotósok hada próbálja lencsevégre kapni, és személyi trénerek izzasztják órákon át, hogy a következő forgatásra visszanyerje az alakját. Neked van időd, nem kell sietned, légy türelmes a testeddel!

szerző: M. Bálint Emese

Forrás:

Hirdetés

Hirdetés

Hozzászólások:

Még nem szólt hozzá senki.

A kommenteléshez be kell jelentkezni!

 

 
Babázó