2017. augusztus 20. vasárnap István
» Tegye be a névnapot az eseményeim közé!

Napkelte: 5:47 Napnyugta: 19:46

USD USD 258,66000
CHF CHF 269,13000
EUR EUR 303,87000

Ön nincs bejelentkezve, kérjük jelentkezzen be:

Napozás és strandolás pocakosan

2016.06.06. 22:35 Mihályi Géza
 

Nyaralás, napozás, fürdés, úszás? Le kell mondanunk minderről a terhesség alatt? Természetesen nem! Ha odafigyelünk néhány apróságra, várandósságunk alatt is élvezhetjük a nyári örömöket.

Hirdetés

Hirdetés

Az alapvető napozási szabályok természetesen a kismamákra is vonatkoznak. Így például nekik sem javasolt 11 és 15 óra között direkt napfényben tartózkodni, oda kell figyelniük a folyadékpótlásra, napvédő krémet kell használniuk, a napszúrás elkerülése végett sapkát, kalapot célszerű viselniük, stb.

Napozás pocakkalVan ezen kívül néhány olyan javallat, amit érdemes megfontolni és betartani várandósan. Alapvetően mindent szabad, de szem előtt kell tartanunk, hogy várandósan a szervezetünk más állapotban van, a kisember növesztése az elsődleges feladata, így önmaga védelmére kevesebb energia marad, vagyis szervezetünk védekezőképessége jóval kisebb, mint azokban az időkben, amikor még nem voltunk ebben a „más” állapotban. Olvashatunk továbbá arról is, hogy a kismamáknál megjelenhetnek olyan betegségek, allergiás reakciók, amiket korábban nem tapasztalt.

Vagyis a napozás során:

  • oda kell figyelnünk a faktorszámra, mert bőrünk a megszokottnál kisebb mértékben tud csak védekezni a sugárzással szemben – használjunk magasabb faktorszámú napvédőt
  • számítanunk kell esetlegesen valamilyen allergiás tünetre, amit eddig nem tapasztaltunk, pl. napallergia
  • az eddigieknél jobban figyeljünk folyadékháztartásunkra, mert az egyensúlytól eltérő állapotokat, várandósan nehezebben tolerálja szervezetünk
  • bár a baba, kuckójában tökéletese védve van a káros UV-sugárzástól, érdemes a hasunkat elfedő ruhában napozni

babazó tipp

A nyári napfürdővel szinte minden esetben együtt jár a strand, medencében pancsolás, úszás is. Terhesen ezzel kapcsolatosan is van néhány jó tanács, amit érdemes megfogadni a leendő édesanyáknak:

  • a meleg víz (termálvíz, gyógyfürdő) alapvetően nem tesz jót a kismamáknak – a meleg okozta vérbőség a terhesség elején vetélést, a terhesség végén pedig idő előtti szülést okozhat, ezért javasolt inkább kerülni a meleg vizes medencéket (különösen az első és a harmadik trimeszterben)
  • a gyógyvizek kémiai, ásványianyag-tartalmuk miatt sem javasoltak
  • ezzel együtt az extrém hideg víz sem ideális, mert a méh összehúzódását okozhatja
  • a fürdőzés, vagy úszás alkalmával érdemes odafigyelni a vízminőségre – ahogy a napozásnál is említettük, szervezetünk védekezőképessége jóval kisebb, így a hüvely, bőr bakteriális, gombás fertőzéseire sokkal nagyobb esélyünk van kismamaként (a baktériumok, gombák szaporodását különösen fokozza a meleg víz)

Mindazonáltal az egész terhesség alatt a lehető legjobb sport az úszás, hiszen a megnövekedett testsúly és laza ízületek a többi sport esetében veszélyesek lehetnek, míg az úszás nem terheli meg mozgásszerveinket, és nagyon jól átmozgatja a testet.

Emellett persze nem elhanyagolható tény az sem, hogy a napozás okozta jókedv, a termelődő D-vitamin, a kikapcsolódás, az új élmények egy nyaralás alatt, és minden, ami jót tesz lelkünknek, az a babánknak is jót tesz, tehát nem kell otthon maradni, nyáron, pocakosan is irány a szabadba.

   
   

szerző: M. Bálint Emese

Hirdetés

Hirdetés

Hozzászólások:

Még nem szólt hozzá senki.

A kommenteléshez be kell jelentkezni!

 

 
Babázó